رنگ  پیانو فینیش 

 

 

رنگ پیانویی به دلیل دارا بودن براقیت ، استحکام ، سطح صاف و صیقلی ، ضد آب بدون ، راحتی در تمیز کردن و … بهترین نوع رنگ در صنعت رنگ کاری چوب محسوب می شود .این نوع رنگ فقط در محصولات لاکچری مورد استفاده قرار می گیرد و قیمت بسیار بالایی دارد ، چرا که اجرای آن بسیار دشوار و نیازمند تجربه فراوان است و فقط استادکاران با تجربه توانایی اجرای این نوع رنگ را دارند. علت نام پیانو که روی این نوع رنگ گذاشته شده به خاطر این است که تمام پیانو های گران قیمت با این روش رنگ آمیزی می شوند .

 

اسپیکر مشکی پیانویی

 

رنگ پیانو فینیش یک نوع رزین خالص بی رنگ می باشد و در رنگ کاری روی چوب یا روکش طبیعی چوب که نیاز است زیر کار دیده شود بر روی محصول اعمال می شود . در نهایت پس از مراحل پرداختکاری یک لایه براق ، شیشه ای ، زیبا و مقاوم روی کار ایجاد می کند ، در جاهایی که نیاز به رنگ پوششی می باشد با افزودن خمیر رنگ  مخصوص ، رزین رنگی می شود و پس از اعمال ، یک لایه براق با رنگ مورد نظر روی سطح ایجاد می شود .

 

روش اجرا رنگ بدین صورت است که رنگ بیش از 7 مرحله با رعایت فواصل زمانی  در دمای مناسب بر روی محصول پاشیده می شود . پس از اتمام پاشش رنگ و خشک شدن ، ما یک سطح ناهموار و مات خواهیم داشت که برای رسیدن به رنگ براق باید مراحل سنباده کاری و پولیش کاری روی آن انجام شود.

 

سنباده کاری از سنباده نمره 220 آغاز شده و به ترتیب با سنباده های  نرم تر تا زمانی که استادکار صحت انجام مرحله سنباده کاری را تایید کند ادامه می یابد ، در هر مرحله سنباده کاری باید خطوط سنباده قبلی توسط سنباده نرم تر محو شود ( هر مرحله نیاز به اجرای چند بار سنباده کاری دارد تا خطوط قبلی از بین برود).

بعد از اتمام سنباده کاری 3 مرحله پولیش به ترتیب پولیش زبر ، پولیش نرم و شیر پولیش تا رسیدن به رنگ براق و مطلوب بر روی کار اجرا می شود ، تشریح فرآیند فوق در اجرای رنگ پولیشی نشان می دهد که این نوع رنگ صرفا در کارهای لاکچری و گران قیمت استفاده می شود.

 

بدنه اسپیکر های سری A برند Hm Acoustic  در دو مدل روکش طبیعی و  مشکی تولید می شوند که با این نوع رنگ پوشش داده شده اند ، تا در کنار صدای فوق العاده یک محصول کاملا چشم نواز و لاکچری در اختیار شما قرار گیرد .

 

اسپیکر روکش طبیعی و رزین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *